مقالات

بازی فکری مناسب برای کودک شما چیست؟

بازی فکری

یکی از دغدغه های مهم زندگی والدین، تربیت و آموزش فرزندانشان است و معمولا یکی از پرسش های همیشه مطرح این است: آموزش به کودکان را از چه سنی شروع کنین؟ آن ها را در چه کلاس هایی ثبت نام کنیم؟ چه چیزهایی و چگونه به کودکان آموزش دهیم؟ 

 

پژوهش های علمی نشان داده اند که کودکان برای ورود به عرصه مدرسه و عملکرد مناسب در زندگی روزمره، نیاز دارند که مهارت های هفت گانه و اساسی را فرا گیرند.

 

این مهارت ها شامل: مهارت های زبانی، درک مطلب، حافظه، ریاضی، ادراک دیداری-فضایی، مهارت های شناختی و مهارت های حرکتی ظریف هستند.

 

با استناد به همین پژوهش ها، بهترین بستر آموزشی برای کودکان قبل از دبستان خانه و خانواده و مناسب ترین ابزار آموزش، بازی است. هیچ موجود دیگری مانند انسان نمی تواندبه مدت طولانی بازی کند. کودک شما به بازی نیاز دارد و بهترین آن ها «بازی های ذهنی» هستند.

بازی ذهنی چیست؟ 

یک بازی زمانی بازی ذهنی محسوب می شود که کودک را در تفکر و حل مسئله به چالش بکشد و اگر درگیری ذهنی ایجاد نکند و صرفا تکرار باشد، بازی ذهنی محسوب نمی شود.

بازی های ذهنی کودک را در مورد عملکردش به تفکر وا می دارند. او برای انجام یک بازی خوب کمک کسانی مانند والدین، دوستان و مراقبین را می طلبد تا تفکر او را تحریک کنند.

چگونه بازی کنیم؟

الف: آموزش یک بازی جدید:

مطمئن شوید قبل از شروع یک بازی، کودک می داند چگونه بازی کند. اگر قبلا بازی را انجام داده اید، از فرزند خود بخواهیدقوانین بازی را برای شما و دیگر بازیکنان یادآوری کند.

ب: چه کسی بازی را شروع کند؟

بعد از این که همه دانستند چگونه بازی کنند باید تصمیم بگیرید چه کسی بازی را شروع کند. برای این کار راه های گوناگونی وجود دارد.

ج: اجرای بازی:

تنها یک شیوه صحیح برای اجرای بازی وجود ندارد، بنابراین می توانید آن ها را تغییر دهید یا آن را باشیوه های خودتان تطبیق دهید و بازی کنید. به شیوه هایی بازی کنید که برای شما و کودکتان بهترین باشد.

 

شما می توانید با مطالعه کتاب بازی های فکری برای کودکان علاوه بر استفاده از بازی های گوناگون، با شیوه های بهتر انجام بازی فکری با کودکان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *